Catrice shoplog/review #2

Geshopt: Catrice Nieuwe Collectie + Swatches, oogschaduw, oogschaduwbasis, foundation, make-up, makeupblog
Het duurde even voordat de nieuwe collectie van Catrice ook bij ons in Den Haag in de winkels lag. En er waren natuurlijk een paar dingetjes waar ik erg benieuwd naar was, namelijk: de oogschaduwbasis, de nieuwe oogschaduw quattro's en de foundation. En die heb ik dus ook meegenomen.Geshopt Catrice Nieuwe Collectie + Swatches, oogschaduw, oogschaduwbasis, foundation, make-up, makeupblog
Over de verpakkingen, die zijn er met het nieuwe assortiment erg op vooruit gegaan. Strakke, vierkante en transparante verpakkingen voor de oogschaduw, geen plastic tubetjes meer voor de foundation, maar glazen flesjes met een pompje, mooi!  De prijzen zijn wel iets omhoog gegaan, maar Catrice blijft budget proof en maakt de kloof steeds kleiner tussen Catrice en andere, duurdere drogisterij cosmetica.
Als eerste zal ik jullie de Absolute Eye Colour (oogschaduw quattro) laten zien, ik heb hem in 040 Never Let Me Go!
De twee bovenste kleuren zijn een shimmery crème kleur en een peachy kleur met een grovere shimmer.
De onderste twee kleuren zijn een shimmery taupe kleur en een donkerbruine kleur met gouden shimmer.
Catrice Absolute Eye Colour, oogschaduw, make-up
Op de volgende foto is de kwaliteit van de oogschaduw beter te zien, de bovenste twee kleuren in het palette  (links geswatcht) vallen een nogal weg, maar zijn wel mooi als highlighter. De onderste twee kleuren (rechts geswatcht) hebben redelijke kwaliteit. De swatches zijn gemaakt zonder oogschaduwbasis. Als je deze wel gebruikt komen de kleuren wel iets beter uit.
Catrice Absolute Eye Colour, oogschaduw, swatches, make-up
Ik vind dit een prima palette om een neutrale ooglook mee te creëeren en ik gebruik hem dus ook vaak doordeweeks. Verwacht niet dat je enkel met dit paletje een zware smokey eye kan maken, daar is de pigmentatie gewoonweg niet goed genoeg voor.
Toch vind ik dat we niks hebben te klagen aangezien dit palette slechts € 4,49 kost. De houdbaarheid van de oogschaduw in combinatie met de oogschaduwbasis is prima.
7/10 Fijn voor de portemonnee
Als tweede, de Eye Shadow Base.
De verpakking is simpel zwart en strak, de applicator is hetzelfde als de meeste andere oogschaduw bases (bijvoorbeeld Urban Decay Primer Potion, Etos oogschaduwbasis), en als veel lipglosses. Ik vind dit fijn om mee te werken. Hup, één likje op elk ooglid en even met je vinger uitsmeren, klaar.
Catrice Eyeshadow Base, oogschaduwbasis, make-up
De applicator.Catrice Eyeshadow Base, oogschaduwbasis, make-up

En hier uitgesmeerd. Er zit een kleine shimmer in!
Catrice Eyeshadow Base, swatch, oogschaduwbasis, make-up
Over dit product heb ik iets minder te vertellen dan over bijvoorbeeld de oogschaduw. Ik heb de oogschaduwbasis nu een week of twee gebruikt en ik moet zeggen dat ik hem prettig vind, niks speciaals maar het doet gewoon zijn werk. De prijs is € 3,99.
8/10 Prima!
Als laatste laat ik jullie de Infinite Matt Foundation zien in 010 Light Beige.
Foundation is al heel snel te donker voor mij en ik was dus blij verrast toen ik zag dat er deze keer wél een kleurtje voor mij bij zat.
De verpakking vind ik mooi en strak, maar zoals ik al zei, zal je niet alles eruit krijgen. En dat vind ik nou wel weer jammer (enige voordeel is dat de foundation niet duur is).
Catrice Infinite Matte Foundation, foundation, make-up
Een drupje op de rug van mijn hand.
Catrice Infinite Matte Foundation, Swatch, Foundation, Make-up
En uitgesmeerd, ziet er natuurlijk uit toch?
Catrice Infinite Matte Foundation, Swatch, Foundation, Make-up
Ook de foundation gebruik ik sinds een week of twee regelmatig. Ik gebuik zelf graag mijn Stippling brush van Gosh, of een make-up sponsje van Cosmopolitan (hele fijn sponsjes, verkrijgbaar bij Kruidvat). Ik denk dat deze foundation een medium dekking geeft, en een goede houdbaarheid heeft.
Samen met deze foundation gebruik ik Sephora of Gosh primer en een poeder van Benefit (Hello Flawless!). Op dagen dat het erg zonnig is gebruik ik liever geen vloeibare foundation, en vandaag heb ik dus ook alleen concealer gebruikt (Boi-ing van Benefit) en een minerale poeder foundation van Sephora.
8/10 Mijn fijnste vloeibare foundation op het moment!
Misschien dat ik binnenkort ook nog de gelliner wil halen uit het nieuwe assortiment. Heeft iemand hier ervaring mee?

Geen opmerkingen: